4 de mar. de 2023

CORRECCIÓN DOS EXAMES DE ABAU PARA O ALUMNADO CON DISLEXIA

De grande interese estas pautas de corrección das probas do alumnado con NEAE por Dislexia, nos exames da ABAU, que poden servirnos de referencia para ter en conta no noso día a día das aulas. 

1. CRITERIOS XERAIS 

Os exames débense avaliar en función do contido e non pola presentación, a ortografía o a forma de expresión.


Nos exames das materias que non sexan as de lingua, as faltas de ortografía NON poden penalizar na nota final.


 2. CRITERIOS ESPECÍFICOS PARA AS MATERIAS DE LINGUA 


2.1. Os correctores deste tribunal das materias de Lingua castelá e literatura, Lingua galega e literatura e Lingua estranxeira, ademais dos criterios e pautas de corrección entregados polo responsable da materia correspondente, deberán ter en conta na corrección dos exames deste alumnado unhas pautas específicas referentes á ortografía. 


2.2. Pautas específicas relacionadas coa ortografía:  

  • Penalizar só unha vez por tipo os erros de ortografía básica que se describen no anexo.  

  • Non penalizar os erros de ortografía non descritos no anexo.  

  • Penalizar só un de cada cinco os erros de acentuación. En canto a:  erros de segmentación de palabras dentro da oración (unións e separacións incorrectas)  erros de inversión, rotación, substitución, adición ou omisión de letras, sílabas ou palabras  signos de puntuación penalizaranse só un de cada tres erros repetidos.  



2.3. O feito de que no penalicen todas as faltas cometidas non significa que non se deban corrixir. 



Lingua estranxeira: francés 


No exame de francés non se considera a ortografía como un factor determinante que cumpra penalizar de maneira especial. Porén, no caso de alumnos con dislexia aplicaranse como pautas específicas relacionadas coa ortografía os seguintes tres criterios: 




  • Non penalizar os casos en que un mesmo son se transcribe con diferentes grafías, aínda que o erro gráfico poida dar lugar a incoherencias gramaticais: 

  • Non penalizar os casos en que una grafía non teña correlato fónico (é dicir, que non se pronuncie); por exemplo:  a omisión da marca gráfica (que non fónica) de plural, quer sexa en substantivos ou adxectivos (garçons, roux) quer en conxugacións verbais (ils regardent). Si se penalizarán, por contra, os casos en que se produza unha distinción fónica entre o singular e o plural, por exemplo: travail / travaux; il va / ils vont; le / les.  a omisión do chamado "e" caduco en final de palabra, tanto sexa en substantivos (roue, arrivée, mode) como en adxectivos (grave) ou en verbos (il chante, il loue).  a omisión das consoantes oclusivas ou constritivas en final de sílaba non pronunciadas (coup, toit, pied, mis).  a omisión do "h" mudo ou aspirado: homme, hauteur.  a omisión de acentos que no manifesten oposición fonolóxica: île, château, hôtel.  a omisión do "r" final no infinitivo dos verbos do primeiro grupo (sempre e cando a grafía corresponda á mesma "realización fónica", sexa "e" aberto ou pechado): chanté, chantez, chantais, chantait / chanter. 3. Non penalizar as consonantes dobres (por exemplo, p / pp), agás que a duplicación consonántica manifeste unha oposición fónica, como s / ss: case / casse.


Lingua estranxeira: inglés


  • Nos criterios de corrección da proba de inglés a ortografía NON se considera como un factor determinante que cumpra penalizar de xeito específico en todas as preguntas. 

  • Nas preguntas número 1 e 6, nas que se esixe redactar, a persoa correctora terá en conta as condicións do alumnado con dislexia e valorarase máis a riqueza de vocabulario, as estruturas gramaticais, a comprensión, a cohesión e a coherencia do texto redactado. 

Ningún comentario:

Publicar un comentario

Caderno para rebeldes emocionais